17.01.2022
405
Кошелева, А., & Сабирова, Ш. (2022). НОВЫЕ ПОДХОДЫ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПОЛИТИКЕ УЗБЕКИСТАНА: СПЕЦИФИКА СФЕРЫ ИСКУССТВ И КУЛЬТУРЫ. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2(1), 305-314.

Muallif: Кошелева, Антонина; Сабирова, Шахноза

Annotatsiya: Maqolada O‘zbekistondagi ijodiy oliy o‘quv yurtlari mutaxassislarini tayyorlash sharoitida kredit-modul tizimidan foydalanish yo‘llarini izlashning eng muhim muammosi ko‘tarilgan. Respublikamizda ta’lim faoliyatining vazifalari va imkoniyatlariga muvofiq kredit-modul tizimini jalb qilish uchun qulay shart-sharoitlarni ta’minlovchi mezonlar ko‘rsatilgan. Kredit-modul tizimining O‘zbekiston ta’lim makonining sharoitida milliy xususiyatlar va mentalitetni hisobga olgan holda optimal foydalanish imkonini beruvchi afzalliklari tahlil qilingan. Oliy ta’lim muassasalari o‘qituvchilari oldida turgan ta’lim va tarbiya vazifalarini oqilona va samarali hal etish imkonini beruvchi ijodiy oliy ta’lim muassasalari talabalariga ta’lim berishning mualliflik uslubi sinovdan o‘tkazildi va taqdim etildi. Ushbu metodologiya ta'lim texnologiyalari bilan to'ldirilgan to'rtta differensial guruhdan iborat: 1. Kasbiy va umumiy madaniy kompetensiyalarni rivojlantirish texnologiyalari; 2. Intellektual rivojlanish texnologiyalari; 3. Shaxsiy rivojlanish uchun o'yin elementlari bo'lgan texnologiyalar; 4. O'z-o'zini rivojlantirish texnologiyalari Ijodiy oliy ta’lim muassasalarida ta’limni insonparvarlashtirishga alohida e’tibor qaratilib, jahon mehnat bozorining yuksak talablariga javob beradigan yangi shakldagi mutaxassislarni tayyorlash jarayonida ma’naviy-axloqiy yondashuvlarni joriy etish muhimligi qayd etilmoqda. O'quv materialini tanlash va taqdim etish san'atdan ta'lim birligi sifatida foydalanishga asoslanadi. Shu bilan birga, ta'lim va ta'lim jarayonlarini uyg'unlashtiradigan ma'lum mezonlarni amalga oshirish oqilona: 1. Muayyan ixtisoslik doirasida (aktyorlik, rejissyorlik, ovoz muhandisligi, xalq amaliy san’ati va boshqalar) muhim ta’lim vositasi sifatida san’atni jalb qilish; 2. Hozirgi zamon voqeligini, san’at an’analarini, uni rivojlantirishning mumkin bo’lgan bashoratli variantlarini hisobga olgan holda mustahkam bilim, ko’nikma va malakalarni shakllantirish; 3. Shaxsning dinamik rivojlanishiga yordam beradigan tarbiyaviy va tarbiyaviy vazifalarning o'quv vazifalari bilan uyg'un uyg'unligiga rioya qilish.

Kalit so'zlar: insonparvarlashtirish, ta’lim texnologiyalari, standartlar, ta’lim jarayoni, oliy ta’lim tizimi, san’at va madaniyat.

Yuklab olish