Muallif: Shirinova, Feruza Atxamovna
Annotatsiya: Ushbu maqolada antropotsentrik yondashuvning mazmun-mohiyati, uning zamonaviy lingvodidaktikadagi roli hamda xorijiy tillarni o‘qitish jarayonida qo‘llanish imkoniyatlari yoritiladi. Antropotsentrik paradigmada inson tafakkuri, nutqi, ehtiyojlari, motivatsiyasi, kognitiv jarayonlari, shaxs sifatida til o‘rganuvchining individual xususiyatlari markazga qo‘yiladi. Maqolada lingvodidaktikaning insonparvarlashuvi, kognitiv va kompetensiyaga asoslangan ta’lim bilan o‘zaro bog‘liqligi, shuningdek, antropotsentrik yondashuvning innovatsion texnologiyalar bilan uyg‘unlashuvi batafsil tahlil etilgan. O‘quvchi shaxsiyatiga yo‘naltirilgan metodlar, kommunikativ faoliyatni rivojlantirish, til o‘rgatishda motivatsion omillarni kuchaytirish va refleksiv ta’lim muhitini yaratishning amaliy jihatlari ko‘rib chiqiladi. Tadqiqot lingvodidaktik jarayonni insonning til kompetensiyasini samarali rivojlantirishga yo‘naltirilgan holatda qayta ko‘rib chiqish zarurligini asoslaydi.
Kalit so'zlar: antropotsentrik yondashuv, lingvodidaktika, kognitiv jarayonlar, kommunikativ kompetensiya, innovatsion pedagogika, kompetensiyaga asoslangan ta’lim, shaxsga yo‘naltirilgan metod, til o‘rganish motivatsiyasi, refleksiya, lingvopragmatika.
Jurnaldagi sahifalar: 595 - 599