20.06.2025
70
THE ROLE OF ANTHROPOCENTRIC TEACHING IN ENHANCING STUDENT AND TEACHER MOTIVATION AT THE UNIVERSITY LEVEL

Muallif: Asrorov, Ilgor

Annotatsiya: Ushbu maqola universitet darajasida talabalar va o'qituvchilar motivatsiyasini oshirishda antropotsentrik ta'limning muhim rolini o'rganadi. Gumanistik ta'lim nazariyalaridan kelib chiqqan va o'z-o'zini aniqlash nazariyasi va Maslouning ehtiyojlar ierarxiyasi kabi asoslar bilan qo'llab-quvvatlangan antropotsentrik ta'lim o'quvchiga yo'naltirilganlik, hissiy faollik va ta'limni shaxsiylashtirishga urg'u beradi. Ushbu yondashuv o'quvchilarning avtonomiya, kompetentsiya va o'zaro bog'liqlikka bo'lgan psixologik ehtiyojlarini qondirish orqali ichki motivatsiyani kuchaytiradi, shuningdek, o'qituvchining motivatsiyasini aks ettiruvchi amaliyot va mazmunli o'zaro ta'sirlar orqali jonlantiradi. Maqolada antropotsentrik ta'lim talabalar va o'qituvchilar o'rtasidagi o'zaro motivatsiyani qanday rag'batlantirishi, chuqurroq ishtirok etishga, qoniqishning oshishiga va o'quv natijalarining yaxshilanishiga olib kelishi muhokama qilinadi.

Kalit so'zlar: antropotsentrik ta’lim, talaba motivatsiyasi, o‘qituvchi motivatsiyasi, oliy ta’lim, o‘quvchiga yo‘naltirilgan pedagogika, o‘z taqdirini o‘zi belgilash nazariyasi, ichki motivatsiya, gumanistik ta’lim.

Jurnaldagi sahifalar: 638 - 643

Yuklab olish