30.10.2025
9
TABIIY FANLARNI O‘QITISHDA EKOLOGIK TA’LIM VA TARBIYANING AHAMIYATI

Muallif: Mirzaxalilov, Mirabbos Mirzakarim o‘g‘li; Ahmadaliyeva, Oygul Mamirjon qizi

Annotatsiya: Ushbu maqola zamonaviy ta’lim tizimida tabiiy fanlar (biologiya, kimyo, fizika, geografiya va boshqalar) o‘qitilishida ekologik ta’lim va tarbiyaning muhim rolini yoritadi. Global ekologik muammolar, jumladan iqlim o‘zgarishi, biologik xilma-xillikning yo‘qolishi, resurslar kamayishi va ifloslanishlar fonida, ekologik ta’lim o‘quvchilarda atrof-muhitga mas’uliyatli munosabat, barqaror rivojlanish tamoyillarini va muammolarni hal qilish ko‘nikmalarini shakllantirishni maqsad qiladi. Maqolada ekologik ta’limning asosiy ahamiyati, tabiiy fanlarga integratsiya usullari (amaliy tajribalar, raqamli simulyatsiyalar, ochiq darslar, interdistsiplinar yondashuv), afzalliklari (shaxsiy va jamiyat rivoji, global hissa), oqibatlari hamda muhokama qismida mavjud muammolar (o‘qituvchilar tayyorgarligi, resurslar kamligi) tahlil qilinadi. Xulosada ekologik ta’limni kuchaytirish orqali kelajak avlodni atrof-muhitni saqlashga tayyorlashning zarurligi ta'kidlanadi. Maqola Birlashgan Millatlar Tashkilotining barqaror rivojlanish maqsadlari va O‘zbekiston ta’lim tizimiga moslashtirilgan holda yozilgan bo‘lib, ta’lim sifatini oshirish va milliy rivojlanishga hissa qo‘shishni taklif etadi.

Kalit so'zlar: Ekologik ta’lim, tabiiy fanlar, ekologik tarbiya, barqaror rivojlanish, atrof-muhit muhofazasi, integratsiya usullari, o‘quvchilar motivatsiyasi, iqlim o‘zgarishi, ekologik savodxonlik.

Jurnaldagi sahifalar: 172 - 177

Yuklab olish