19.11.2025
6
SADRIDDIN AYNIIY TA’LIM–TARBIYA KONSEPSIYASINING METODOLOGIK ASOSLARI

Muallif: Alimova, Shamsiya Raximovna; Muhammadiyeva, Gulnoza Nodir qizi

Annotatsiya: Ushbu maqola Sadriddin Ayniyning ta’lim–tarbiya haqidagi qarashlarini falsafiy-metodologik nuqtayi nazardan tahlil qiladi. Tadqiqotda ma’rifatparvarlik an’analari, jadidchilik harakati, Sharq falsafasining ta’lim va axloq haqidagi qarashlari, shuningdek, zamonaviy pedagogik paradigmalarning Ayniyning pedagogik merosi bilan uyg‘unlashuv imkoniyatlari yoritilgan. Tahlil natijalari shuni ko‘rsatadiki, Ayniyning tarbiyaviy konsepsiyasi shaxsga yo‘naltirilgan yondashuv, kompetensiyaviy ta’lim, axloqiy tarbiya va fuqarolik pozitsiyasini shakllantirish kabi zamonaviy pedagogik tamoyillar bilan metodologik jihatdan mos keladi.

Kalit so'zlar: Sadriddin Ayniy, pedagogika, ta’lim falsafasi, tarbiya, metodologiya, ma’rifatparvarlik, jadidchilik, shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim, axloqiy tarbiya.

Jurnaldagi sahifalar: 466 - 469

Yuklab olish