Muallif: Davlatova, Mukhsina Yendir kizi
Annotatsiya: Ushbu maqola boshlang'ich va o'rta ta'limda raqamli texnologiyalar orqali translinguaging strategiyalarini qo'llash imkoniyatlarini o'rganadi. Globallashuv va raqamlashtirish davrida texnologiya o‘qitish va ta’lim jarayonlarini takomillashtirishning ajralmas vositasiga aylandi. Translanguaging innovatsion pedagogik yondashuv sifatida o‘quvchilarga tushunishni kuchaytirish, savodxonlikni oshirish va muloqot ko‘nikmalarini yaxshilash maqsadida ona tilini qo‘shimcha tillar bilan uyg‘unlashtirish orqali o‘zlarining to‘liq lingvistik repertuaridan foydalanish imkonini beradi. Raqamli texnologiyalar interaktiv, multimodal va o'quvchilarga yo'naltirilgan muhitlarni yaratish orqali translinguaging amaliyotlari ko'lamini sezilarli darajada kengaytiradi. Maqolada mobil ilovalar, onlayn platformalar, multimediya resurslari va sun'iy intellektga asoslangan o'quv tizimlari kabi raqamli vositalar translinguaging amaliyotini qanday qo'llab-quvvatlashi ta'kidlangan. Misol uchun, raqamli lug'atlar, tarjima vositalari va ikki tilli ta'lim dasturlari o'quvchilarga real vaqt rejimida tillar bo'ylab tushunchalarni bog'lash imkonini beradi va shu bilan tushunishni chuqurlashtiradi va kognitiv to'siqlarni kamaytiradi. Bundan tashqari, hamkorlik platformalari va ijtimoiy media o'quvchilarga sinfdan tashqari ko'p tilli muloqotda qatnashish imkonini beradi, avtonomiya va ijodkorlikni rivojlantiradi. Shu bilan birga, maqolada raqamli texnologiyalar orqali transtilizatsiyani qo‘llash muammolari, masalan, texnologik resurslardan foydalanishning tengsizligi, o‘qituvchilarning yetarli darajada tayyorlanmaganligi va mahalliylashtirilgan raqamli kontentga ehtiyoj ko‘rib chiqiladi. Tadqiqot shuni ko'rsatadiki, transtilizatsiyani raqamli texnologiyalar bilan integratsiyalashuvi ta'lim sifatini oshirish, ko'p tilli kompetentsiyani rivojlantirish va o'quvchilarni zamonaviy bilimlar jamiyati talablariga tayyorlash uchun kuchli usul bo'lib xizmat qilishi mumkin.
Kalit so'zlar: translanguaging, raqamli texnologiyalar, ko‘p tilli ta’lim, savodxonlik, kommunikativ kompetentsiya, o‘qitishdagi innovatsiyalar, raqamli o‘qitish vositalari, boshlang‘ich va o‘rta ta’lim, pedagogik strategiyalar, inklyuziv ta’lim.
Jurnaldagi sahifalar: 518 - 524