Muallif: Valiyeva, Moxlaroy
Annotatsiya: Ushbu maqolada til va nutq birliklarining fonetik va fonologik darajadagi tabiati o‘rganiladi hamda ularning ikkinchi / chet tilini o‘rganishda eshitishni tushunishni o‘rgatishdagi o‘rni tahlil qilinadi. Maqolada nutqdagi fonetik belgilar (ya’ni akustik va artikulyatsion xususiyatlar) hamda fonologik tuzilma (fonemalar, allofonlar, bo‘g‘inlar, prosodiya)ga aniq e’tibor qaratish samarali eshitish metodikasini shakllantirishda asos bo‘lishi ta’kidlanadi. Maqola avval konseptual tushunchalarni izohlab beradi, so‘ng fonema anglash, fonetik mashg‘ulotlar va eshitish ko‘nikmasi o‘rtasidagi bog‘liqlikni ko‘rsatadigan tajribaviy dalillarni ko‘rib chiqadi. Shuningdek, fonetik va fonologik bilimlarni eshitish darslariga integratsiya qilish bo‘yicha pedagogik tavsiyalar beriladi. Maqola yakunida kelgusidagi ilmiy izlanishlar va o‘quv dasturlarini ishlab chiqish bo‘yicha tavsiyalar taqdim etiladi.
Kalit so'zlar: fonetika, fonologiya, eshitishni tushunish, fonema anglash, suprasegmental birliklar, chet tilida eshitish metodikasi.
Jurnaldagi sahifalar: 96 - 102