04.03.2022
348
EXAMINING FRUIT AND VEGETABLES SECTOR AND WAYS OF PROMOTION OF UZBEK FRUIT AND VEGETABLES IN FOREIGN MARKETS

Muallif: Karimova, Khulkar Rahmanali Kizi

Annotatsiya: Maqolada O‘zbekistonda meva-sabzavotchilik sanoatining bugungi holati tahlil qilinadi. Qonunchilik bazasi, tovar ishlab chiqaruvchilarning tuzilmasi va savdo statistikasi keltirilgan. U savdoning turli nazariyalari bilan shug'ullanadi, birinchi navbatda, turli asoslar va tarmoqlarga qaratilgan; keyin savdo nazariyasiga o'tish, asosan, qishloq xo'jaligi sohasida. Tadqiqot tegishli siyosat tavsiyalarini shakllantirish uchun asosiy savdo determinantlaridan foydalanish va olish uchun qishloq xo'jaligi savdosining tegishli nazariyasini aniqlashga harakat qiladi. Nihoyat, tadqiqotda tarmoqning ishlab chiqarish quvvatini oshirish va uni tashqi bozorga chiqarish bo‘yicha bir qancha tavsiyalar berilgan. Ular o'rim-yig'imdan tortib iste'mol savatigacha bo'lgan ta'minot zanjirini qamrab oladi. Siyosat chora-tadbirlari tarif va tarifsiz to'siqlarni va ularni hal qilish yo'llarini hisobga oladi. Asosiy tavsiyalar innovatsion yondashuvga qaratilgan: tarmoqni raqamlashtirishni joriy etish. Bu maqsadni amalga oshirish uchun tadqiqot va ishlanmalarga, marketingga, o‘zbek brendini jahon bozorida yanada jozibador qilishga e’tibor qaratildi.

Kalit so'zlar: bog'dorchilik sanoati, eksport, savdo nazariyasi, qishloq xo'jaligi tovarlari, barqaror sug'orishni rivojlantirish, qishloq xo'jaligini mexanizatsiyalash, qishloq xo'jaligi bozorini rivojlantirish, qishloq xo'jaligi mahsulotlarini qayta ishlash va qo'shilgan qiymat, institutsional rivojlanish, muvofiqlashtirish va salohiyatni oshirish, qiyosiy ustunlik, tortishish nazariyasi.

Yuklab olish