Muallif: Sharipova, Aziza Abdumanapovna; Abdullayeva, Malika Ilkhamovna
Annotatsiya: Nutqi zaif bolalar fonemik eshitish, artikulyatsiya va eshitish jarayonidagi cheklovlar tufayli ko‘pincha chet tili ko‘nikmalarini, xususan, ingliz tilini o‘zlashtirishda jiddiy qiyinchiliklarga duch kelishadi. Sun’iy intellekt (AI) va mashinaviy o‘qitish sohasidagi so‘nggi yutuqlar nutqni rivojlantirish hamda til o‘rganishni qo‘llab-quvvatlaydigan moslashuvchan, individual reabilitatsiya vositalarini yaratish imkonini berdi. Ushbu tadqiqot nutq nuqsonlari tashxisi qo‘yilgan 6-12 yoshli bolalarda ingliz tili talaffuzini, so‘z boyligini orttirishni va nutq ravshanligini yaxshilash uchun mo‘ljallangan AIga asoslangan kompyuter dasturini ishlab chiqish va dastlabki baholashni ko‘rsatdi. Tizim atipik nutq uchun optimallashtirilgan avtomatik nutqni aniqlash (ASR), real vaqt rejimida talaffuz bo‘yicha fikr-mulohaza moduli, o‘yinlar orqali o‘rganish vazifalari va logoped tomonidan nazoratlarini tizimli moslashtirishtiradi. Sinov tadqiqotining dastlabki natijalari (12 bola ishtirokida) artikulyatsiya aniqligi, motivatsiya va ingliz fonemasini o‘zlashtirishni ko‘rsatadi. Tadqiqot an’anaviy logoped muolajalarini AI asosidagi ta’lim texnologiyalarining salohiyatini ta’kidlaydi.
Kalit so'zlar: sun’iy intellekt, reabilitatsiya, ASR, nutq nuqsonlari, dvigatel, moslashtirilgan ta’lim, o‘yinlar orqali o‘rganish, talaffuz, fonemani aniqlash, inklyuziv ta’lim.
Jurnaldagi sahifalar: 509 - 517